Az ősbemutatóként bemutatott Mengele bőröndje előadásban történelmi valóság és zseniális fantázia keveredik.
A Gyurkovics Tamás regénye alapján készült monodráma egyes szám első személyben vall nagyságnak hitt középszerűségről, bűnökről és bűnhődésekről, Mengele magyar áldozatairól és bűntársairól – egy rettenetes élet soha elő nem került bőröndjéről, amelyet mindannyian cipelünk ma is.
Josef Mengelét, a halál angyalát sosem vonták felelősségre a tetteiért. A történelem szökevénye szabad és nárcisztikus öregúrként halhatott meg Dél-Amerikában. De vajon szabad volt-e pusztán azért, mert sosem fogták el és vajon elnyerte volna-e méltó büntetését pusztán azáltal, hogy a vádlottak padjára állítják? Ezekre a kérdésekre keresi a választ Bányai Gábor rendezése, melyben Mengelét Perjés János alakítja.
A 152 lépés Auschwitz felé című előadáshoz a szövegkönyvet Nagy Márk és Karácsony Gergely írták Merle Mesterségem a halál című regényének és Rudolf Höss emlékiratainak felhasználásával.
A monodráma, melynek rendezője Nagy Márk, szereplője pedig karácsony Gergely, nem az áldozatok szemszögéből mutatja be a II. világháború rettenetes eseményét, hanem a haláltábor parancsnokának elbeszélését láthatja és hallhatja a közönség.
Az előadás arra keresi a választ, hogy Rudolf Franz Ferdinand Höß az auschwitzi haláltábor parancsnoka, hogyan válhatott ötgyermekes családapából náci tömeggyilkossá, hogy hogyan jöttek létre azok a bűnösök, akik irányításával megtörténhetett a történelem legmegbotránkoztatóbb tragédiája: a Holokauszt.