Veréb Tamást tavaly egy ország ismerte meg, amikor megnyerte a Sztárban sztárt. Hétről hétre hitelesen és bravúrosan tudott különböző karaktereket megformálni. A zenés színház szerelmesei viszont már hosszú évek óta követhetik pályafutását az Operettszínházban. Most élete eddigi legnagyobb szerepére készül, Quasimodót alakítja A Notre dame-i toronyőr musicalben.Veréb Tamást a Ridikül Magazin kérdezte.
Első igazi színházi szerepét gyerekként a Kölyök című előadás címszereplőjeként játszotta el vidéken.
" Ez volt az első igazi szerepem, ahol már nem volt elég aranyoskodni a színpadon. Kezdtem ráérezni, hogy ez lesz az utam. De ugyanilyen elsöprő erejű volt, amikor meghallgattam a Rómeó és Júlia musical zenei anyagát. Ekkor csodálkoztam rá azokra, akik máig példaképként állnak előttem, többek között Dolhai Attilára, Szabó P. Szilveszterre, Janza Katára. "
Elfújta a szél Forrás: Budapesti Operettszínház
Veréb Tamás eljátszotta Ashley Wilkes-t az Elfújta a szélből, a Mozart! előadás címszerepét, legfiatalabb színészként a Rómeót, és a FAME musical Nickjét is. A Marie Antoinette előadásban Jacques Herbert véresszájú forradalmár figurája fontos lépcsőfok volt számára.
" A legjobbkor jött ez a szerep, mielőtt a "szépfiú" skatulyába végleg becsomagoltak volna.... Ő maga a borzalom, olyan ember, amilyen én a valóságban sosem lennék. De lubickoltam a szerepben. Amikor a forradalmárok elveszik Marie gyermekeit, én közlöm vele a hírt, röhögve. Anyukám és a Nagyi mondták is a darab végén, mennyire meggyűlölték Herbert-t."
Eddigi legnehezebb és legkomplexebb szerepében, A Notre Dame-i toronyőr Quasimodójában sem építkezhet a színész a "szépfiús" megjelenésére.
"Ebben a szerepben van egy határozott külső, ami determinálja a játék egy részét, de a többit nem, és azon tudok gondolkodni. Miért tartja így a toronyőr a vállát? A sok haranghúzás miatt? Miért ezek a szavai? Meg kell keresni az erős külsőségek mögött az embert, hogy feltöltődjön a figura, és hiteles legyen. Ne csak leutánozzak egy könnyen hozható fizikai gyengeséget, ne csak egy elferdített test és egy furcsa akcentus legyek, hanem élő ember. Mindig a lélek számít, azzal kell dolgoznunk, a többi csak körítés."
Jenes Kitti és Veréb Tamás, Rómeó és Júlia / Forrás: Budapesti Operettszínház
A színész elmondta, hogy sokat köszönhet a szüleinek. Azt tanították neki, hogy a lényeg mindig a felkészülésen és az összeszedettségen van.
" Az ő bölcsességük miatt tudok olyan nyugodtan létezni a színházi világban. A legfontosabb tanításuk az volt, hogy ismerjem a saját erősségeimet és értékeimet.Nem szabad elszállni magunktól, de az sem jó, ha mély depresszióba zuhanok, mert valami nem sikerült.
Veréb Tamás elmondása szerint az elmúlt négy-öt éve a folyamatos tanulásról szólt.
"Mivel nagyon fiatalon, ráadásul a gyakorlatot adó Színművészeti Egyetem elvégzése nélkül kerültem a pályára, nem volt biztos eszköztáram és tapasztalatom. Az elmúlt négy-öt év számomra a folyamatos építkezésről és tanulásról szólt. Talán mára ért be valami, ezért is talált meg ez a komoly szerep, a Quasimodóé."
A teljes cikket a Ridikül Magazin 2017. évfolyama 20. számában olvashatjátok el.
hirdetés