Laki Péter a Budapesti Operettszínház
ifjú táncos-komikusa a katedrát hagyta ott az operettekért. Öt éve végzett a
Pesti Broadway Stúdióban, ma pedig a Nagymező utcai teátrum oszlopos tagja.
A színésszel a Maya próbái közben
beszélgettünk.
Drámatagozatos középiskolában
tanultál, mégsem a Színművészeti Egyetemre jelentkeztél, hanem a Szegedi
Tudományegyetemre. A diploma után azonban egy éles kanyarral mégis az Operettszínházban
landoltál.
A
gimnáziumban csak két évig voltam drámatagozatos, utána leadtam. Akkor azt
gondoltam, mégsem a színház az én utam. Mindig is kedveltem a történelmet, így
nem volt kérdés, hogy történelem szakon tanuljak tovább.
Miért nem lettél mégsem történelem
tanár?
Mert akkor meg
már azt nem tudtam elképzelni, hogy a katedrán álljak. A történelem szeretete azonban
máig megmaradt. Mai napig sokat olvasok történelemmel kapcsolatos könyveket,
folyóiratokat. A hadtörténet különösen érdekel.
Laki Péter / Fotó: Forgó Béla
Akkor gondolom nagyon örültél annak,
hogy a Maya bemutatójához kapcsolódva részt vehettél egy katonai kiképzésen a
szolnoki különleges erők bázisán.
Igen! Hatalmas
élmény volt. Mindig szerettem volna kipróbálni, milyen lehet a katonaság, annak
pedig különösen örülök, hogy a Mayában lehetőség van kiszakadni az operettekben
megszokott bálok és kastélyok világából.
Mit tennél akkor, ha egy rendező
történelmileg hiteltelen dolgot kérne tőled? Mernéd kijavítani?
Idáig mindig
felkészült rendezőkkel találkoztam.
Olyan még nem fordult elő velem az Operettszínházban, hogy egy rendezőt
a történelmi hiányosságai miatt nekem ki kellett volna javítanom.
Miben lesz más a Maya, mint az eddigi
operettek, amiben szerepeltél?
A történet
eltér a klasszikus frakkos-nagyestélyis miliőtől. Tangerben játszódik, a
francia idegenlégióban. Dixit játszom, a főszereplő legjobb barátját, aki
megsebesül a darab elején. Már túlvagyunk a rendelkező próbákon és izgalmas
részpróbákon veszünk részt. Innovatív lesz a produkció, az biztos. A dalok is
populárisak. Én Latabár nagysikerű dalát, A nem nősülök soha című dalt fogom
énekelni. A koreográfiát Lőcsei Jenő készíti, akivel nagyon szeretek dolgozni.
Miért?
Jenő nagyon
élvezetes táncokat készít. Eszméletlen jó táncolni őket. A koreográfiáiban
megtalálom magam, szeretek bennük létezni a színpadon. Mindig kész koncepcióval
érkezik, mégis nyitott az elképzeléseimre is.
Laki Péter, Szendy Szilvi (Fotó: Bíró András - Forrás: Budapesti Operettszínház)
Térjünk vissza arra, hogyan
kanyarodtál mégis a színházhoz az egyetem után.
Amikor
befejeztem az egyetemet visszaköltöztem Szolnokra, és újra elkezdtem énekelni.
Beiratkoztam egy zeneiskolába, és az akkori énektanárom ajánlott nekem egy
énekversenyt Várpalotán. Operett kategóriában indultam és fődíjas lettem.
Nyertem egy három hetes operett-musical kurzuson való részvételt. Onnan hívtak
a Pesti Broadway Stúdióba. Ezután már nem volt kérdés merre visz az utam.
Öt év telt el azóta, hogy végeztél a
stúdióban.
A
szamárlétrát kijártam. Eleinte statisztáltam és csoportos szereplő voltam a
színházban. Az első igazi szerepem A
Bajadérban volt, majd belekerültem A mosoly országába. Aztán részt vehettem az
Operettszínház külföldi turnéiban is. Az igazi boldogság pedig az volt, amikor megkaptam
Bóni szerepét A Csárdáskirálynőben, bár az igazat megvallva, a boldogság
rettegéssel is párosult, mert legendás elődök játszották itt a színházban.
Mi volt az utolsó színházi élményed,
ami a székbe szögezett nézőként?
Az István, a
király, amit Székely Kriszta rendezett. Még mindig ott ülök a nézőtéren, mert
amit megálmodott az egy csoda.
Laki Péter
szolnoki különleges erők bázisán/ Fotó: Tót Rózsa
Mit ad neked az Operettszínház?
Lehetőséget,
sikert és értékes szakmai kapcsolatokat. Azt, hogy olyan emberektől tanulhatok,
és olyan művészekkel játszhatom, amire még álmomban sem mertem gondolni. Minden
pályakezdőnek hatalmas megtiszteltetés, ha Oszvald Marika vagy Lehoczky Zsuzsa tanácsait
vagy éppen dicséreteit meghallgathatja. Ezeken kívül azt is az Operettszínháznak
köszönhetem, hogy a turnékkal beutazhattam a fél világot Kínától Ománig.
Mennyiben más egy turnéra
felkészülni, mint egy bemutatóra?
Ha
visszagondolok, az utóbbi években énekeltem ukránul, oroszul, németül, angolul,
sőt, a Csárdáskirálynőt elejétől a végéig tudom olaszul is. Szeretem ezeket a
kihívásokat. Mindig inspirál, ha egy feladat összetett. Soha nem játszom
megúszásra.
H.G.
Laki Péter előadásaira a lap alján tudtok jegyet vásárolni!
hirdetés