1. Mi volt az első meghatározó színházi
élménye?
Sepsiszentgyörgy, ahol születtem,
mindig termékeny talaj volt a „színházcsinálás” számára. Ezért van, hogy több úgymond „első” élménnyel
rendelkezem. Tulajdonképpen nem tudok közöttük dönteni. A sepsiszentgyörgyi
Tamási Áron Színház, Bocsárdi László rendezte Vérnász című darabját emelném ki.
Az előadás a Háromszék Táncegyüttes közreműködésével született, melyben helyet
kapott a kontakt tánc is mint mozgásforma, amely ezesetben akrobatika, néptánc
és a ritmus nem konvencionális használatára épült. Ez a fúzió, ötvözve a
történettel, a benne lévő szerelmi háromszöggel, és a cigányok életének vérbő
bemutatásával erős nyomot hagyott bennem! 2000-ben kamaszfiú voltam, tehát igen
fogékony időszakomat éltem, ráadásul akkoriban kerűltem be a népzene és a
néptánc világába - nagy hatással volt
rám az előadás, valamint Uray Péter mozgásvilága ami az előadás alapját képezte.
2. Mi a legfontosabb útravaló, amit a
szüleitől kapott?
Nem tudom
eldönteni, hogy az Édesapám mondogatta, vagy csak én emlékszem így, de van egy
mondat a fejemben a munkával kapcsolatosan: " Ha választasz magadnak egy pályát,
akkor tarts is ki mellett!". Az „Élni és élni hagyni” elvét is otthonról
hozom.
3. Ha nem színész lenne, milyen pályát választana?
Amikor
iskolaválasztás előtt álltam, a szüleim úgy gondolták a 90-es évek elején, hogy
a matematikáé a jövő. Később ehez társúlt az informatika és a nyelvtudás, így
ebbe az irányba indítottak el. Természetesen szorgalmazták a sportot is. Nem
tévedtek. Középiskolásként azonban már a számtant túl száraznak találtam, mondanám
hogy untatott, de tulajdonképpen egy szót sem értettem belőle. A mértan, ami a dolgok
térben való elhelyezését és formális állapotát tárgyalja, már jobban érdekelt.
Ez a tudás a színpadon is hasznosnak bizonyúl. Ha nem színész lennék, akkor
olyasmit csinálnék aminek a terméke kezzelfoghatóbb. Például építészmérnökként
vagy mélytengeri hegesztőként dolgoznék. Vagy fogtechnikus lennék, hogy az
embereknek segítsek. Fogsorokat faragnék. A lényeg minden alkotómunkánál az,
hogy az ember ne legyen híján a kreativitásnak.
Fehérvári Péter mint Miska
4. Melyik a kedvenc könyve?
Nincs ilyen, de
ha mégis akkor Voltaire Candide-ját említeném. Felnőttévállásom elején
olvastam. Megfogott, ahogyan a szereplők személyisége az idő múlásával, az
események sodrában megváltoznak. Hiszen, ha akarjuk, ha nem, a körülöttünk lévő dolgok éppúgy, ahogy mi
magunk is, állandóan változnak. És ez ellen nem tehetünk, még akkor sem, ha
olykor szívesen megállítanánk az időt.
5. Ha azonban mégis megállíthatná, újra
átélhetné egy korszakát, melyik lenne az és miért?
A gyermekkorom Ünnepi
várakozásai, például Karácsonykor, vagy hétvégeken, amikor lehetett későn
kelni, nézni a délelőtti rajzfilmeket – hárman vagyunk fiútestvérek és a mai
napig szeretjük a rajzfilmeket! Közben szaloncukrot kötöztünk és bámúltuk a
képernyőt. Igaz, visszahozni nem lehet
ami elmúlt, de ünnepekkor ugyanazok a kisfiúk vagyunk. Együtt. Egy napon ilyen
családot szeretnék én is.
6. Hogyan telik egy napja?
Szeretem, ha rendszer
van az életemben, de az improvizáció is jöhet. A kettőt nem is lehet
szétválasztani, egyik sincs meg a másik nélkül. Mostanában sokfelé van sok dolgom. A napjaim
nagy része a változásokról szól, ezekből próbálom meg kihozni a legtöbbet,
közben törekszem az állandóságra. A megnyugvásának folyamata van, amit
lépésenként lehet elérni.
Fehérvári Péter a Rómeó és Júlia előadásban
7. Mivel tölti legszívesebben a szabadidejét?
Hegyek közt,
vagy vízparton, de nem kánikulában, barátokkal beszélgetve, nevetve,
szerelmesen, közösen zenélve, hideg sört kortyolgatva kellene. Másként nincs
értelme az egésznek. És ilyenkor nem a sörre gondolok. Kedvelem a filmeket, a
zenét, a sportot, vagy szeretem csak nézni az embereket utazás közben, próbálom
elképzelni, hogyan élik az életüket. Erre a “játékra” még főiskolásként szoktam
rá.
8. Milyen előadásban láthatja legközelebb a
közönség?
Játszom
Székesfehérváron, a Vörösmarty Színház “56 csepp vér” című előadásában.
Emellett Budapesten, az Újszínházban próbálom Szerb Antal Ex című darabjának
főszerepét. Az előadást december 16-tól játszuk. I Sancho király, aki megunva a
politizálást és a kötelességet, összeesküvést szervez maga ellen, majd
szélhámosnak állva a napfényes Monte Carlo-ban, rájön hogy a sorsa elől nem
bújhat el. A történet és a karakter nagyon izgalmas. A társulattal való próba
célirányos és tartalmas. Kerényi Imrével, a darab rendezőjével, majdnem egymás szavába vágva,
ötletelünk és találjuk ki a darab ígérte helyzeteket . A próbafolyamat során a
következőre törekszem: "A színésznek jól megérett hangszernek és nem zenésznek
kell lennie."
9. Ebből kiindulva: ha egy hangszerhez
hasonlíthatná magát, melyik lenne az?
Klasszikus
gitár. A kifeszített műanyag húr csengése simul a lelkemhez.
10. Mi az, amit feltétlenül meg szeretne
valósítani, ki szeretne próbálni?
Szeretnék repülőből
ugrani vagy gumikötélen lógva zuhanni a magasból, de mindennél jobban szeretnék
szeretni – egy életen át.
Az Újszínház EX című előadására jegyeket a lap alján tudtok foglalni!
hirdetés